Seznam článků - Všechny články

Rybolov v zemi půlměsíce 4.díl

Po dvou dnech na Kebanu se rozhodujeme věnovat pro změnu trochu času pstruhům v přilehlém pohoří Munzur.

Rybolov v zemi půlměsíce 10.díl

Počet rybích druhů je přehrada Karakaya mnohem bohatší než výše položený a chladnější Keban.

Rybolov v zemi půlměsíce 5.díl

Nakonec se rozhodujeme pro řeku Peri, jejíž ústí do Kebanu je navíc dobře dostupné veřejnou dopravou díky mostu u vesnice Elmalik.

Velké francouzské pokušení I.

Tady na nás poprvé dýchla atmosféra Cassienu, stěny restaurace byly posety desítkami fotografií kapitálních kaprů.

Setkání s lososy na Humber River II.

Na přítocích do jezera Deer Lake pozoruji zástupy muškařů čekajících na svoji příležitost a mám obavy, kolik jich bude v okolí Big Falls.

Francouzský double

Přijíždím nad rybu, která udělala pár výpadu a vyplavala na hladinu. Rozsvítil jsem si, ale foukal vítr, který mi znemožňoval se ke kaprovi přitáhnout.

Novozélandský deník - Březen

Třetí měsíc nezačal úplně šťastně. Mix problémů s autem, pracovního vytížení a špatného počasí zapříčinil, že jsem se na ryby dostal až v druhém týdnu.

Ohlédnutí za Ålandy - 2.část

Štika spolkla nástrahu kompletně celou, což svědčilo o momentální žravosti ryb a o tom, že bez sebemenší opatrnosti útočí i na takto velkou nástrahu.

Novozélandský deník - Leden

Auto je naloženo, nádrž plná a my se můžeme vydat na dlouhou cestu.

Rybolov v zemi půlměsíce 12.díl

Na závěr seriálu si vám dovolím nabídnout pohled na Turecko, jak ho viděl můj parťák Lukáš.

Kanadský deník - Jdeme do finiše

Už nemusím ani chytat, jsem maximálně spokojený. Slibuji Mirovi, že odteď už bude chytat všude první a já budu jen dělat průvodce.

Kanadský deník - čekání na lososa

Voda byla opět jako sklo a kisučové se vesele proháněli pod hladinou. Občas nějaký vyskočil nebo udělal kolo na hladině.

Novozélandský deník - Únor

K mému překvapení je úhoř nenechává ani dopadnout na vodu a pro rudořitku se zvedá několik centimetrů nad vodu. Zásek a začíná solidní přetahovaná.

Kanadský deník - koupání s medvědem

Pokud jste normální pracující člověk, není úplně jednoduché načasovat výpravu tak, aby vyšly ty správné podmínky.

Poslední mongolská výprava 9. část

Co kdybychom požádali nejlepšího mongolského rybáře, aby nám ukázal, jak se rybaří v Mongolsku?

Poslední mongolská výprava 7. část

Je to taková zvláštní směsice očekávání, vzrušení a snad i obav. Je to zkouška, zda obstojíme sami před sebou.

Poslední mongolská výprava 6. část

Když se divokost útočící ryby setká s moderní nástrahou, vznikne z toho nevšední rybářský prožitek.

Kanadský deník - Podzim je tu 2. část

Po noční směně v práci jsem toho zrovna moc nenaspal a už mi zvoní budík. Nakládáme auto vybavením a míříme do zálivu Horseshoe bay na trajekt.

Rybolov v zemi půlměsíce 6.díl

Naší základnou bude na několik dnů městečko Kemaliye, které leží na horním Eufratu přesně v místě

Poslední mongolská výprava 8. část

Průzračná voda spolu s nadhledem umožňuje sledovat číhající tajmeny, ale i hejna lenoků nebo okounů.

Kanadský deník - déšť, lososi a zase déšť

V zatáčce mě zaujme rybář s notně ohnutým prutem. Jdu zkontrolovat co se tam děje.

Rybolov v zemi půlměsíce 8.díl

Na závěr naší rybářské výpravy do Turecka jsme si nechali průzkum přehrady Karakaya

Kanadský deník - Trápení s lososy

Jak jsme se domluvili, tak jsme také udělali a v sobotu ráno už si to svištíme na Chehalis.

Zprávy z Maďarska

Když se jdu podívat blíž, všímám si, že má obě montáže pověšené nad hladinou v korunách stromů.

Zimní muškaření v Rakousku - Goiserer Traun

Nutno podotknout, že zimní chytání není vůbec jednoduché. Jak pro rybáře vzhledem k nízké teplotě vody a vzduchu, tak i pro ryby.

Kanadský deník - Únor bílý, tahy sílí…

Zima, jakou prožívám tento rok v Kanadě, je opravdu nestandardní. Na začátku února připadl další sníh, a to i ve městě, kde běžně žádný není.

Jak (ne)chytit nilského okouna 3. část

Na Násirovo jezero jsem se vrátil po devíti letech, v listopadu 2015. Nechtěl jsem tentokrát nic podcenit a hodně jsem přemýšlel nad vybavením

Velké francouzské pokušení III.

Jel jsem na Cassien s tím, že když chytím jednoho kapra, bude to velký úspěch.

Kanadský deník - studený finiš

Po prvních pár hodech bylo jasné že to nebude sranda. Očka zamrzala asi tak po 3 náhozech, pomáhalo potopení pod vodu. Pak jsem chtěl vytáhnout víc lajny a ono to nešlo, zamrzal i naviják.

Velké francouzské pokušení II.

Večer přišla od kolegů chytajících ve vedlejším rameni šokující esemeska : „Tomas – 17kg lysec. Co u vas“?

Dánsko - muškárenie na mori

To more, pobrežie, ten priestor, krásne západy slnka a naozaj pekná krajina človeka chytia za srdce.

Zpět do Holandska

Ti lysci byli starší než já - okolo 38 let!

Nové rybářské světy

Především díky jejich cestovním kancelářím máme zprávy o sumcích z povodí La Platy a bolivijských nížin.

Pokud máte nějaký svůj článek, velice rádi Vám jej zde na MRKu za honorář zveřejníme. Články posílejte na mrkmrk.cz. Děkujeme. Pravidla pro zveřejnění článku na MRKu